måndag 21 september 2009

AAAAAAAAAAAAAAAA

Jobbig men lärorik dag på jobbet. Tidig morgon och möte sent på eftermiddagen resulterade i en trött Malin. Den planerade storhandlingen blev en snabbis på Åsahallen och middagen blev en chokladbit i bilen. Allt för att hinna med de värdefulla minuterna med Lilleman innan det var läggdags. Det är en svår känslomässig balansgång att jobba. Jag älskar det men förstår inte hur man ska kunna vara 100 % jobbMalin samtidigt som jag vill vara 100% mammaMalin. Jag längtar efter honom hela dagen på jobbet och ibland tänker jag att jag inte är riktigt klok som började jobba efter sex månader. Men å andra sidan är det inte alla barn som får vara hemma med sin pappa i ett halvår heller. Lilleman lider ju garanterat inte så som jag gör men det är lätt att bli självisk.
Hur som helst, hem hämta Lilleman och åka till Mormor och Morfar som varit i Frankrike och gottat sig. Sedan bums i säng för Lillemans del. För min del hade jag ett rätt trevlig hemarbete som väntade. Min skola har varje år en Gambiamarknad där alla klasser bidrar med något och säljer och pengarna går till en speciell skola i Gambia. Vi i vår klass ska baka chokladbollar och kola. Min läxa i kväll var att göra en omgång chokladbollar för att se hur många det blev av en sats (svaret blev 22 st).
Dessa chokladbollar skulle sedan avnjutas till Svenska Hollowoodfruar, för jag verkade vara en enda i hela Sverige som missade premiären. Och vad händer? Trean fungerar givetvis inte. Jag som behövde ett helt hjärndött tvprogram att vila ögonen på innan natten.
Det är väl lika bra att gå å lägga sig istället.
Godnatt

2 kommentarer:

Elin sa...

du vet att du kan se det på tv3.se va?

Njut av livet..Idag sa...

Ja du..100% är inte en lätt siffra att leva efter, tyvärr!! om man bara kunde veta vilka saker man ska ängna vilket tid åt i livet hade allt varit lite lättare och man hade förmodligen varit mycket gladare..det är nog bara att inse att 100% överallt inte funkar om man själv vill funka!!
Kul att du är back på blogen igen!! har saknat dig..du e ju sååå långt borta ;)