söndag 20 juni 2010

Budget, kalkyler och listor.

Just nu har jag listor överallt. Inte bara i pappersform utan även i huvudet. Det är allt från veckomatsedlar till vad-jag-vill-ha-när-vi-flyttar-lista. Listorna är för det mesta fyllda med saker som måste tas hand om ekonomiskt, vilket btyder att jag hela tiden går runt och räknar på budgetering. Jag borde kunna bli finnansminister, Borgs budget går ju inte heller ihop menar jag.
Förutom att göra listor så räknar jag ner dagarna till semestern. Min allra första betalda sommarsemester någonsin, oj vad jag har gått miste alla dessa år.
Listorna som finns i pappersform är förnärvarande:
Veckans mat
Vad vi ska äta när Pia och Oscar kommer
Vad vi ska äta på midsommar och vem som fixar vad
Vad som ska handlas i matväg
Vad jag vill ha till nya bostaden
Bröllop, bröllop, bröllop
Bröllopsresa (som vi förmodligen kommer att åka på i december/januari)
Hur mycket pengar har vi egentligen?
Hur stor chansen är att vi vinner pengar på Triss

Dessutom ser vi ut som två sluskar, Kärleken får inte klippa sig för min kära Kusin har vilda planer för hans hår till bröllopet. Mina ögonbryn är på utväxt för att de ska passa in till bröllopet.

Nu är det nattinatti!

5 kommentarer:

Linnéa sa...

hihi, du å jag är änna list-major :-) Hela kylen är full med listor här hemma, ungefär samma listor som du har... dock ingen bröllopslista... ;-) Mat, pengar och grejer till hemmet pryder dessa fantastiska listor. Jag har köpt lite roligare post-it lappar (olika former och färger), för att göra listandet än mer roligt :-) Puss

Best massage Chair ,Massage chair Toronto sa...

The post is very informative. It is a pleasure reading it. I have also bookmarked you for checking out new posts

Security Guard Brampton sa...

Interforce International offers Security Guard Patrols, Security Guard Service, Unarmed Security Guards, Security Patrol Service and much more!

Brampton Animal Hospital sa...

It is a pleasure going through your post. I have bookmarked you to check out new stuff from your side.

spa toronto sa...

A very well-written post. I read and liked the post and have also bookmarked you. All the best for future endeavors.