lördag 12 december 2009

Bilder till Farfar

Farfar i Strängnäs muttrade om att det var för dåligt med Alvinbilder på bloggen. Så var så god till dig!!!
Om en vecka kommer Farmor och Farfar ner och hälsar på oss, det ska bli så mysigt!
Om en liten vecka gör jag även min sista arbetsdag på skolan vilket känns både skönt och tråkigt. Jag har väldigt mysiga elever men försöker påminna mig om att jag alltid tycker om mina klasser (iallafall efter ett tag). Hur som helst så tycker jag mest om min egen kiddo och vi ska ha ett så mysigt halvår tillsammans nu. Efter att ha läst Sävstrands bok När livet stannar får man faktiskt ett annat perspektiv på livet. Hon skriver att hon förbannade sig själv för att hon och hennes man satsade så mycket tid på sina karriärer och att äldste sonens första hela mening var "varför är ni aldrig hemma samtidigt?". Jag hoppas verkligen inte att det ska behöva gå så långt som för deras del för att jag ska inse hur viktiga mina två grabbs är i mitt liv. Vi kanske är knasiga som väljer bort pengarna för att jag ska få vara hemma ett tag till men hur vi än gör så går tiden för fort och även om vi inte förlorat varandra så lär ångesten komma ändå, att man inte fick njuta tillräckligt.

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Helt rätt och klokt tänkt Malin! Fina ni är på bilden :-) PUSS

Anonym sa...

Tack,nu klarar jag mig till helgen