torsdag 16 juli 2009

Nytt på utefronten

Inte nog med att det vinades hos Karlsson på taket igår, jag gjorde ett återbesök i Kungsbackas nattdjungel. Jag konstaterade att jag inte varit ute på minst två år och var rädd att jag inte skulle känna någon förutom mitt sällskap. Tji fick jag. Det vimmlade av gamla troll från förr! Det var så roligt att träffa gamla klasskompisar och killgänget. Storebror hämtade mig klockan tolv och likt Askungens förtrollning förvandlades jag från partyparty till småbarnsmor, vilket inte var så partyparty klockan sex i morse. Lilleman förstod nog att mor hans var lite lätt trött, för han somnade om efter en stunds stimulerade lek i babygymmet och sov ända till halv tio.
Då var det bara att gå upp, packa ihop sig och traska till min mor. Kärleken tog bilen till jobbet och eftersom jag skulle in och hälsa på Elle och Wilmer fick det vackert bli en promenad innan. Hos de nyblivna husägarna bjöds det på lunch och jag blev genast avundsjuk över att inte äga ett eget hus. Sedan packade vi in vagnar och barn i bilarna och åkte till Ikea. Jag förnyade vår inglasade veranda och nu är det supermysigt där! Killarna visade för första gången intresse för varandra och försökte på alla sätt att komunicera. Trots att det skiljer fyra månade är Alvin nästan lika stor som Wilmer. På utvecklingsfronten ligger han dock i lä, Wilmer står själv och går längs allt som går att hålla i sig i. Alvin var minst sagt förundrad över allt Wilmer kunde.

Dålig kvalité på kortet, det är taget med mobilen.

I morgon ska jag hämta Frida och äntligen ska vi träffas, mysa, prata, dricka vin och prata ännu mer!!
Peace out

2 kommentarer:

Njut av livet..Idag sa...

Det ser ju toppen ut...snygg duk!!
Får komma upp och kika lite närmare, kanske en liten fm fika/ kopp imorgon...idag menar jag!! kl är ju mycket. natti

Anna sa...

Åh vad fint det blev Malin=)Kul att pyssla om lite=) K är bort i helgen och jag har handlat på jobbet, allt för mycket.. Ska bjuda på nybakt bröd nu så han ej får en chock, heheh. M och P kommer på tor, såå mysigt sen har jag TRE v semester, Tjohoo! Ses snart Puss